ویژگی‌های پرستار سالمند - آوای تندرستی

وبلاگ آوای تندرستی

ویژگی‌های پرستار سالمند

یک پرستار سالمند خوب قلب مهربانی دارد و با بیمار ارتباط عاطفی برقرار می‌نماید و با او با مهربانی برخورد می‌کند و برایش دل می‌سوزاند. همچنین در هنگام نگهداری از سالمند به درد دل با او می‌پردازد و سعی می‌کند بیمار یا سالمند را همیشه خوشحال نگه دارد. یک پرستار سالمند خوب سعی می‌کند بهترین دوست برای مددجو و بهترین همدم برای سالمند باشد. همچنین هنگامی که بازدید کنندگان به عیادت سالمند می‌آیند او همچنان وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد و سعی می‌کند با افرادی که به ملاقات سالمند آمده‌اند با روی خوش استقبال کند و با آن‌ها ارتباط برقرار نماید. در زیر برخی دیگر از ویژگی‌های یک پرستار سالمند خوب ذکر شده است:


۱- مهارت‌های ارتباطی در پرستاری از سالمند

مهارت‌های ارتباطی در هر حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین معیارها می‌باشد. برای پرستاران نیز این مهارت یک فاکتور بسیار ضروری می‌باشد. یک پرستار سالمند ایده آل مهارت ارتباطی بسیار خوبی دارد. آن‌ها با استفاده از این مهارت به‌خوبی با سالمند ارتباط برقرار می‌کنند و به مشکلات آن‌ها گوش می‌دهند و با سالمندان همدردی می‌نمایند. پرستاران این را بدانند که باید سالمندان را درک کنند و با این کار می‌توانند بسیاری از مشکلات روحی آن‌ها را حل کنند.

۲ - ثبات احساسی

پرستاری شغلی استرس‌زا می‌باشد. پرستار باید توانایی پذیرش رنج و سختی را بدون آن‌که بر روی روحیه‌اش تأثیر بگذارد، داشته باشد. اما این بدان معنا نیست که پرستاری شغلی سرتاسر استرس‌زا است، بلکه در بعضی مواقع بسیار شرایط خوبی نیز در این کار وجود دارد. مثلاً هنگامی که باعث بهبودی یک سالمند می‌شوید حالتان بسیار خوب می‌شود. یک پرستار خوب کسی است که در شرایط ناراحتی به‌خوبی با آن کنار می‌آیند و از شرایط خوب و خوشحالی انرژی مثبت دریافت می‌کند.

۳ - یکدلی

پرستاران برای درد و رنج سالمندان همدلی می‌کنند. سالمندان به پرستاران به چشم حامیان خود نگاه می‌کنند. تمام سالمندان دنبال پرستارانی می‌گردند که با آن‌ها همدلی کنند و آن‌ها را درک نمایند.ویژگی‌های پرستار سالمند

۴ - انعطاف‌پذیری در پرستاری از سالمند

همان‌طور که انعطاف‌پذیری در تمام کارها معیار مهمی است، در پرستاری از سالمند نیز یک فاکتور بسیار مهم محسوب می‌شود. پرستاران سالمند نیز مانند پزشکان اغلب ساعت کار طولانی دارند و در آخر هفته‌ها و یا هرچند وقت یکبار احتیاج به استراحت کردن دارند. آن‌ها باید با سختی این کار کنار بیایند و بدانند ممکن است ساعت‌ها و روزهای طولانی مشغول مراقبت از سالمند باشند و باید با این شرایط کنار بیایند.

۵ - توجه به جزئیات و ویژگی های سالمندان

یک پرستار سالمند خوب به‌ درستی به جزئیات توجه می‌کند. این توجه کردن در کارهایی از قبیل خواندن لیست نیازهای سالمند و به خاطر سپردن جزئیات نیازهای هر بیمارمی باشد. در پرستاری هیچ کاری نباید بر اساس شانس انجام شود و تمام کارها باید از قبل برنامه‌ریزی‌شده باشد زیرا یک اشتباه ساده می‌تواند فاجعه‌ای بزرگ را رقم بزند. توجه به جزئیات در پرستاری می‌تواند فاصله‌ی بین مرگ و زندگی برای یک سالمند باشد.

۶ - مهارت‌های بین فردی

یک پرستار خوب دارای مهارت‌های بین فردی عالی است و به‌خوبی در موقعیت‌های مختلف با افراد مختلف کار می‌کند. آن‌ها با سایر پرستاران و پزشکان به‌خوبی ارتباط برقرار می‌کنند. پرستاران سالمند مانند چسبی می‌مانند که اجزاء بیمارستان را در کنار هم نگه می‌دارند. آن‌ها پزشکان و سالمندان را به هم ارتباط می‌دهند و روابط آن‌ها را متعادل می‌سازند.

۷ - استقامت فیزیکی پرستار سالمند

برای مدت طولانی ایستادن، بلند کردن اشیاء سنگین یا افراد سنگین و دوندگی‌های روزانه از کارهای پرستاران است. باید دقت کنیم که این کار جزء کارهای پشت‌میزنشینی نیست. یک پرستار سالمند خوب همواره انرژی خود را در طول روز حفظ می‌کند و این مهم است که در طول روز تغذیه و شیوه‌ی زندگی خوبی داشته باشد.

۸ - مهارت حل مشکلات سالمندان

یک پرستار خوب می‌تواند به‌سرعت مشکلات را با تفکر کردن حل نماید و یا حتی قبل از به وجود آمدن مشکلات از آن‌ها جلوگیری کند. پرستاران همواره باید در شرایط اضطراری و برای حل مشکلات پیچیده در کنار هم باشند. آن‌ها باید در هنگام برخورد با سالمندان، پزشکان و دیگر کارکنان به‌خوبی برخورد کنند و اگر مشکلی پیش آمد به‌خوبی آن را مدیریت و حل نمایند.

۹ - واکنش و پاسخ سریع به شرایط سالمندان

پرستاران همواره باید آمادگی پاسخ سریع به مشکلات سالمندان را داشته باشند. اغلب در کارهای مراقبتی و بهداشتی نیاز به واکنش سریع در شرایط اضطراری می‌باشد. حفظ خونسردی و واکنش سریع در هنگام مشکلات یکی از خصوصیات مهم پرستار سالمند خوب می باشد. پرستاری خوب است که در سخت‌ترین شرایط آموزش‌های خود را به نحو احسن اجرا نماید و توانایی مدیریت بحران را داشته باشد.

۱۰ - احترام

پرستار خوب همواره به قوانین احترام می‌گذارد و در تمام زمان بی‌طرف باقی می‌ماند. آن‌ها به خواسته‌های سالمند خود احترام می‌گذارند و به آن‌ها توجه می‌کنند. هنگامی که پرستاران به سالمندان و بیماران احترام می‌گذارند متقابلاً سالمندان و بیماران و دیگر افراد نیز به پرستاران احترام می‌گذارند.
در بالا به 10 مورد از ویژگی‌های پرستار سالمند خوب اشاره شد. چنانچه درزمینهٔ گرفتن پرستار سالمند نیاز به مشاوره دارید می‌توانید با کارشناسان مجرب ما تماس گرفته و با توجه به خصوصیات عزیزانتان بهترین پرستار را برای نگهداری از آن‌ها انتخاب نمایید.

منبع : diversitynursing.com


ما به شما توصیه می‌کنیم برای مراقبت از سالمند خود از از یک پرستار سالمند خوب استفاده کنید. پس همین حالا با ما تماس بگیرید:

۴۴۰۲۶۲۳۹ - ۴۴۰۲۶۲۸۹
۴۴۰۲۶۳۳۴ - ۴۴۰۲۶۳۷۸

شماره تلفن‌ها


۴۴۰۲۶۲۳۹
۴۴۰۲۶۲۸۹
۴۴۰۲۶۳۳۴
۴۴۰۲۶۳۸۷

ساعات کاری: شبانه روزی
آدرس سیمای آرامش
فلکه دوم صادقیه، جنب پارک استقلال، مجتمع تجاری صادقیه، طبقه ۳، واحد ۳