نکاتی برای انتخاب پرستار کودک

وبلاگ آوای تندرستی

نکاتی برای انتخاب پرستار کودک

در دنیای زندگی می‌کنیم که مشغله‌های والدین نسبت به سال‌های اخیر بالاتر رفته و رسیدگی به امور برای آن‌‌ها دشوار شده است. همین موضوعی عاملی شده برای برون سپاری بسیاری از فرآیند‌های زندگی که سالیان سال به عنوان اصل وظایف والدین وجود داشته‌اند. شاید بتوانیم آسیب فرزند کمتر را از این موضوع نتیجه بگیریم. والدینی که روزهای خود را در فضایی کاری می‌گذراند و فرصتی برای خود یا حتی افراد خانواده ندارند.

 در سال‌های اخیر تربیت و نگهداری از بچه رنگ و بویی دیگر به خود گرفته است. مادران سعی دارند برای بهبود وضعیت اقتصادی خانواده تلاش کنند و کودک خود را به افرادی با تجربه‌تر بسپارند. اما همین موضوع باعث ایجاد دغدغه‌ای جدید برای آن‌ها شده که مراقبت از کودک خود را به چه کسی محول کنند و پرستار کودک خود را چطور انتخاب کنند؟ در این مطلب سعی داریم ویژگی‌های یک پرستار کودک خوب را بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید.

چرا باید پرستاری از کودک را برون سپاری کنیم؟

قطعاً شرایط اقتصادی را نمی‌توان تنها دلیل برای برون سپاری پرستاری از بچه برشمریم. انسان‌ها هر روز در حال رشد و توسعه‌ی فردی و اجتماعی هستند و این رشد باعث شده که میزان هوش‌بهر و نوع تفکر آن‌ها نسبه زندگی بهتر شود. انتظار فرزندان از والدین به شکل عجیبی نسبت به دو دو دهه‌ی اخیر بیشتر شده و همین موضوع باعث تخصصی تر شدن امر پرستاری کودک شده است. بنابراین می‌توانیم با این زاویه به موضوع نگاه کنیم که تربیت فرزندان موضوعی کاملاً تخصصی‌تر نسبت به آن روز‌هاست و نمی‌توانیم به سادگی از آن گذر کنیم. کودکان امروز نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارند.

پرستار کودک
به همین خاطر است که برخی از والدین با توجه به این‌که در منزل حضور دارند، برای کودک خود پرستار انتخاب می‌کنند.
چرا که امروزه پرستاری از کودک یک موضوع کاملا تخصصی است و بی توجهی به آن ممکن است در شخصیت کودک تاثیر منفی بگذارد.

پرستار خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که حتی اگر موارد اقتصادی هم وجود نداشته باشد، باز هم وجود یک پرستار کودک خوب می‌تواند در فرآیند تربیتی و حتی نگهداری بهتر کودک به ما کمک کند.
اما انتخاب همین موضوع حساسیت موضوع را زیاد می‌کند که فرد مورد نظر را از چه فیلدهای نظارتی عبور دهیم که در تربیت و ایجاد شخصیت کودک یا فرزندمان تأثیر منفی نگذارد.
مواردی که برای انتخاب پرستار بچه به آن توجه داشته باشیم بصورت مختصر در پایین همین مطلب ذکر کردیم
1

صبر و شکیبایی

کودکان در دوره‌ای قرار دارند که ممکن است سوالات زیادی در ذهن خود داشته باشند. علاوه بر این انرژی این دسته از افراد نسبت به افراد بالغ بیشتر بوده و ممکن است باعث آزای و یا حوصله سر بری افراد شود. اما یک پرستار کودک خوب می‌داند که باید در مقابله با این اتفاقات صبوری کند و تا حد امکان پاسخگوی ذهن پر پیچ و خم کودک باشد
2

تجربه و تخصص

با توجه به حساسیتی که در مورد تربیت کودک در دوران حساس شکل پذیری شخصیت او صحبت می‌کنیم، طبیعی است که باید فردی را در نظر بگیریم تا بتواند حتی الامکان از پس اتفاقات روزمره‌ی کودکان برآید. فردی که پاسخگوی نیازهای کودک باشد و توانایی و تجربه لازمه جهت مراقبت از کودک را به عهده بگیرد.
3

هوش فردی و اجتماعی بالا

برقراری ارتباط افراد با یکدیگر نیازمند هوش اجتماعی است که منجر به آشنایی و در نتیجه تعامل میان دو فرد خواهد شد. با توجه به سن پایین کودکان، پرستار کودک باید بداند که با کودکی در رده‌های سنی متفاوت رفتار کند و در مقابله با اتفاقات ناگهانی چه رویه‌ای را در پیش بگیرد.
4

نظم و انضباط

تعامل فرد با والدین از جمله مواردیست که یک پرستار کودک باید به آن توجه داشته باشد. قطعا حضور به موقع در محل، رعایت بهداشت و مواردی از این قبیل می‌تواند تعامل با پرستار را تا حد قابل توجهی بهبود بخشد
5

دلسوزی و محبت

کودکان در سنین پایین حس‌ها را به خوبی دریافت می‌کنن. به همین خاطر اگر پرستار دلسوز و مهربان و با محبت نباشد با او ارتباط خوبی برقرار نخواهند کرد.

نیاز به پرستار کودک دارید؟

اگر بعد از خواندن این مطلب تمایل داشتید پرستار کودک برای فرزند دلبندتان داشته باشید، ما به شما کمک خواهیم کرد که از کادری مجرب و با تجربه برای فرزند خود پرستار انتخاب کنید.
پس همین حالا با شماره تلفن‌های پایین برای ارتباط مستقیم با مشاوران تماس بگیرید
۴۴۰۲۶۲۳۹ | ۴۴۰۲۶۲۸۹ | ۴۴۰۲۶۳۳۴ | ۴۴۰۲۶۳۷۸

شماره تلفن‌ها


۴۴۰۲۶۲۳۹
۴۴۰۲۶۲۸۹
۴۴۰۲۶۳۳۴
۴۴۰۲۶۳۸۷

ساعات کاری: شبانه روزی
آدرس سیمای آرامش
فلکه دوم صادقیه، جنب پارک استقلال، مجتمع تجاری صادقیه، طبقه ۳، واحد ۳